Chinchilla vailla uutta kotia

Täällä näet ilmoitukset uutta kotia etsivistä chinchilloista.

Ilmoitus on voimassa 6 kk välitysilmoituksen julkaisupäivämäärästä alkaen.

Yhdistys ei toimi kotia etsivien eläinten myyjänä, vaan kaupanteko ja siihen liittyvä keskustelu käydään ilmoituksesta kiinnostuneen ja myyjän kanssa.

maisa

Kotia etsii marraskuussa 5 vuotta täyttänyt standard naaras Maisa. Uudelta omistajalta vaadin täysi-ikäisyyttä. Luonteeltaan Maisa on arka, mutta todella utelias.

Käsikesy Maisa ei ole, mutta ottaa mielellään rapsutuksia vastaan. Perusterve. Maisa etsii uutta kotia muuttuneen elämäntilanteen vuoksi, mutta ei ”pakko myynnissä”.

Mukana tulee häkki sekä paljon muuta.

Hinta sovittavissa.

Ilmoittaja: Laura R.

bella

Marraskuussa 6 vuotta täyttävä Bella neiti etsii uutta kotia ajanpuutteen vuoksi. Neiti tuli meille sattumalta 4 vuotta sitten ja nyt ei tytöllä aika riitä enää niin paljon Bellalle kuin pitäisi. Saa olla vapaana päivittäin ja tykkää paljon rapsutuksista, täysin sylikesy ei ole, mutta voi itse tulla kädelle. Aivan ihana tapaus, mutta voisi olla parempi että olisi toinen chinchilla kaverina kun on yksin elänyt koko ikänsä.

Paikkakunta: Orimattila

Johanna H.

5-vuotias black velvet

Kotia etsii n. 5-vuotias leikkaamaton naaras sinsu. Tullut meille jokunen vuosi sitten poikasensa kanssa rescuena etsimään rauhassa uutta kotia. Paperiton, terve ja oikein sosiaalinen yksilö. Tulee toimeen muiden chinchillojen kanssa ja on kiinnostunut ihmisestä, kesy ja vilkas. Väriltään kaunis black velvet. Asuu tällä hetkellä yksin samassa huoneessa muiden sinsujen kanssa.

Hintaa tärkeämpi pysyvä koti, mukaan myös mahdollisesti asumus (itse tehty kaappi mallinen). Myös kuljetusmahdollisuus on.

Paikkakunta: Imatra

Anni

Nyytti, Uni & Helli

Ahlmanin aikuis- ja ammattiopiston pieneläintilan chinchilla tytöt Nyytti, Uni ja Helli etsivät uutta kotia, jossa pääsisivät viettämään rauhaisia eläkepäiviä. Tytöt ovat syntyneet 4.6.09, joten elinikää on todennäköisesti vielä rutkasti edessä. Värityksiltään ovat harmaita, vähän eri sävyissä. Pieneläintilallamme asustaneina ovat tottuneet kaikin moisiin muihin jyrsijöihin ja kaneihin.

Tytöt ovat sosiaalisia tutuille henkilöille, joten niistä saisi kyllä mitä ihanimmat lemmikit. Näin kouluympäristössä ja päiväsaikaan heistä ei ehkä tule se paras potentiaali esiin, mutta esimerkiksi pieneläintilavastaavien kanssa tytöt tulevat hyvinkin lähelle, osallistuvat tekemisiin ja ovat sosiaalisia. Toki, mitään syliteltäviä heistä tuskin koskaan tulee. Tytöt ovat kuitenkin uteliaita ja iloisia, joten kontaktia haluavat varmasti ja etenkin iltaisin, jolloin he ovat luontaisesti aktiivisimmillaan.

Uudessa kodissa tytöille tulisi olla paljon aikaa ja mahdollisuus juoksennella vapaana etenkin iltaisin ja miksi ei myös yöllä, joten eipä olisi hullumpaa, jos niille uudessa kodissa olisi vaikka oma huone. Toki, se ei ole välttämätöntä, mikäli päivittäinen kirmailu vapaana onnistuu joka tapauksessa. Chinchillojen nykyinen häkki ei ole myynnissä. Tytöt lähtevät uuteen kotiin vain kimpassa. Uudella kodilla ei ole kiire, mutta nyt pikkuhiljaa tytöillä voisi olla aika päästä eläkkeelle ja elämään chinchillan luontaista rytmiä.

Paikkakunta: Tampere

Valpuri K.

leo

Suloinen Leo etsii uutta kotia muuttuneiden elämäntilanteiden myötä. Etsimme Leolle rakastavaa kotia, jossa hän saisi tarvitsemansa hoivan ja huomion. Leo on 8-vuotias, väriltään harmaa rapsutuksia rakastava pikkuinen.

Paikkakunta: Espoo

Viivi

Sparkler's ozzy

V. 2013 syntynyt Sparkler's Ozzy uros etsii uutta hyvää kotia muuttuvan elämäntilanteemme vuoksi. Ozzy on sosiaalinen  ja utelias poika joka pitää rapsuttelusta, mutta ei niinkään sylissä olosta. Ozzy on saanut olla todella paljon vapaana tarkoitukseen valjastetuissa erillisissä tiloissa. Värinä on standard vc sc. Annetaan mieluiten kotiin jossa aiempaa kokemusta chinchilloista. Mukaan saa tarvittaessa ison Savic Suite Royal häkin.

Ilmoittaja: Joni Lindroos

Aimo

Kotia etsii nuori leikkaamaton poika.

Tullut meille rescuena emonsa kanssa etsimään rauhassa uutta kotia. Syntynyt kesäkuussa 2019, paperiton.

Väriltään kaunis black velvet ja häntä oikein tuuhea, todella suloinen ja vilkas pieni kaveri :) Terve yksilö osaavaan kotiin, luonteeltaan menevä ja utelias, tykkää leikkiä, on kiinnostunut muista meillä asuvista sinsuista ja vaihtaa juttua niiden kanssa.  Tottunut koiriin ja lapsiin.

Jos kiinnostuit, laita Aimolle viestiä! :)

Paikkakunta Imatra.

Ilmoittaja: Anni

Etsitään chinchillaa:

leolle ystävä!

Hei! Etsimme kaveria 20 vuotta täyttäneelle, edelleen hyvin aktiiviselle ja leikkisälle uros-chinchilla Leolle. Leo on kastroitu ja väriltään black velvet.

Perheeseemme on kuulunut alunperin 4 chinchillaa: vanhemmat ja kaksi poikasta, joista molemmat uroksia. Perheen emo kuoli kuusi vuotta sitten (ikä 15,5 vuotta) ja toinen poikasista kolme vuotta sitten (ikä 17 vuotta). Isä-chinchilla on nyt 22-vuotias, ja hänen terveytensä alkaa olla heikko. Pelkäämme että jo pian saattaa tulla vastaan hetki, jolloin on armeliasta päästää hänet rusinataivaaseen. Leo on siis jäämässä yksin, joten etsimme hänelle ystävää - hän on aina ollut todella sosiaalinen ja leikkisä. Ihanteellista olisi, jos Leolle löytyisi seuraksi toinen ikääntynyt, mutta perusterve chinchilla.

Perheessämme chinchillat ovat eläneet koko elämänsä vapaana chinchilloille turvalliseksi tehdyissä huoneissa. Häkki on toiminut heillä lähinnä turvapaikkana, jossa he ovat saaneet olla omassa rauhassaan. Leon tuleva kaveri pääsisi siis elämään tilavasti chinchillalle sopivassa kodissa, osaavan huolenpidon alla.

Paikkakunta Helsinki.

Matti Palomäki + Anne Lahti