Chinchilla vailla uutta kotia

Täällä näet ilmoitukset uutta kotia etsivistä chinchilloista.

Ilmoitus on voimassa 6 kk välitysilmoituksen julkaisupäivämäärästä alkaen.

Yhdistys ei toimi kotia etsivien eläinten myyjänä, vaan kaupanteko ja siihen liittyvä keskustelu käydään ilmoituksesta kiinnostuneen ja myyjän kanssa.

leo

Suloinen Leo etsii uutta kotia muuttuneiden elämäntilanteiden myötä. Etsimme Leolle rakastavaa kotia, jossa hän saisi tarvitsemansa hoivan ja huomion. Leo on 8-vuotias, väriltään harmaa rapsutuksia rakastava pikkuinen.

Paikkakunta: Espoo

Viivi

Nyytti, Uni & Helli

Ahlmanin aikuis- ja ammattiopiston pieneläintilan chinchilla tytöt Nyytti, Uni ja Helli etsivät uutta kotia, jossa pääsisivät viettämään rauhaisia eläkepäiviä. Tytöt ovat syntyneet 4.6.09, joten elinikää on todennäköisesti vielä rutkasti edessä. Värityksiltään ovat harmaita, vähän eri sävyissä. Pieneläintilallamme asustaneina ovat tottuneet kaikin moisiin muihin jyrsijöihin ja kaneihin.

Tytöt ovat sosiaalisia tutuille henkilöille, joten niistä saisi kyllä mitä ihanimmat lemmikit. Näin kouluympäristössä ja päiväsaikaan heistä ei ehkä tule se paras potentiaali esiin, mutta esimerkiksi pieneläintilavastaavien kanssa tytöt tulevat hyvinkin lähelle, osallistuvat tekemisiin ja ovat sosiaalisia. Toki, mitään syliteltäviä heistä tuskin koskaan tulee. Tytöt ovat kuitenkin uteliaita ja iloisia, joten kontaktia haluavat varmasti ja etenkin iltaisin, jolloin he ovat luontaisesti aktiivisimmillaan.

Uudessa kodissa tytöille tulisi olla paljon aikaa ja mahdollisuus juoksennella vapaana etenkin iltaisin ja miksi ei myös yöllä, joten eipä olisi hullumpaa, jos niille uudessa kodissa olisi vaikka oma huone. Toki, se ei ole välttämätöntä, mikäli päivittäinen kirmailu vapaana onnistuu joka tapauksessa. Chinchillojen nykyinen häkki ei ole myynnissä. Tytöt lähtevät uuteen kotiin vain kimpassa. Uudella kodilla ei ole kiire, mutta nyt pikkuhiljaa tytöillä voisi olla aika päästä eläkkeelle ja elämään chinchillan luontaista rytmiä.

Paikkakunta: Tampere

Valpuri K.

Etsitään chinchillaa:

leolle ystävä eläkepäiviä viettämään!

Hei! Etsimme kaveria 20 vuotta täyttäneelle, edelleen hyvin aktiiviselle ja leikkisälle uros-chinchilla Leolle. Leo on kastroitu ja väriltään black velvet.

Perheeseemme on kuulunut alunperin 4 chinchillaa: vanhemmat ja kaksi poikasta, joista molemmat uroksia. Perheen emo kuoli seitsemän vuotta sitten (ikä 15,5 vuotta) ja toinen poikasista neljä vuotta sitten (ikä 17 vuotta) ja perheen isä tänä vuonna 23-vuotiaana. Leo on siis jäänyt yksin, ja siksi etsimme hänelle ystävää - hän on aina ollut todella sosiaalinen ja leikkisä. Ihanteellista olisi, jos Leolle löytyisi seuraksi toinen ikääntynyt, mutta silti perusterve chinchilla.

Perheessämme chinchillat ovat eläneet koko elämänsä vapaana chinchilloille turvalliseksi tehdyissä huoneissa. Häkki on toiminut heillä lähinnä turvapaikkana, jossa he ovat saaneet olla omassa rauhassaan. Leon tuleva kaveri pääsisi siis elelemään eläkepäiviään tilavasti chinchillalle sopivassa kodissa, osaavan huolenpidon alla.

Paikkakunta Helsinki.

Matti Palomäki + Anne Lahti