Chinchilla vailla uutta kotia

Täällä näet ilmoitukset uutta kotia etsivistä chinchilloista.

Ilmoitus on voimassa 6kk välitysilmoituksen julkaisupäivämäärästä alkaen.

Yhdistys ei toimi kotia etsivien eläinten myyjänä, vaan kaupanteko ja siihen liittyvä keskustelu käydään ilmoituksesta kiinnostuneen ja myyjän kanssa.

maisa

Kotia etsii marraskuussa 5 vuotta täyttänyt standard naaras Maisa. Uudelta omistajalta vaadin täysi-ikäisyyttä. Luonteeltaan Maisa on arka, mutta todella utelias.

Käsikesy Maisa ei ole, mutta ottaa mielellään rapsutuksia vastaan. Perusterve. Maisa etsii uutta kotia muuttuneen elämäntilanteen vuoksi, mutta ei ”pakko myynnissä”.

Mukana tulee häkki sekä paljon muuta.

Hinta sovittavissa.

Ilmoittaja: Laura R.

2 chinchillaveljestä

Kaksi (2) nuorta chinchillaveljestä etsivät loppuelämän kotia.

Pojat on pelastettu huonoista oloista, kodista jossa he asuivat hamsterin häkissä, eivätkä saaneet syödä heinää. Heidän kunnon tarkisti paikallinen kasvattaja, ja nyt molemmat pojat syövät ja juovat normaalisti. He ovat terveitä, eivätkä oireile viitaten mihinkään tautiin. Pojat ovat asuneet yhdessä koko elämänsä, ja he ovat 2,5 & 3,0 vuotiaita.

Nyt he asuvat Lohjalla, minun luonani, ja ovat tottuneet erilaisiin hajuihin ja ääniin. Päivittäin pojille on juteltu, ja molemmat uskaltautuivat jo kolmantena päivänä ottamaan näkkileipää kädestä. He eivät kuitenkaan vielä ole niin kesyjä, että antaisivat esimerkiksi ”sylitellä.” Olen saanut silittää molempia, eikä kumpikaan ole purrut minua tai ketään joka heitä on täällä käynyt katsomassa.

Toivoisimme kodilta joko kokemusta chinchilloista tai kiinnostusta oppia niiden hoidosta, sekä valmiutta sitoutumaan poikien koko loppuelämän ajaksi. He ovat kaltoinkohtelultaan kokeneet jo tarpeeksi.

Ota rohkeasti yhteyttä, mikäli sinulla voisi olla näille pojille koti!

Ilmoittaja: Riikka H.

Aimo

Kotia etsii nuori leikkaamaton poika.

Tullut meille rescuena emonsa kanssa etsimään rauhassa uutta kotia.

Syntynyt kesäkuussa 2019, paperiton.

Väriltään kaunis black velvet ja häntä oikein tuuhea, todella suloinen ja vilkas pieni kaveri :) Terve yksilö osaavaan kotiin, luonteeltaan menevä ja utelias, tykkää leikkiä, on kiinnostunut muista meillä asuvista sinsuista ja vaihtaa juttua niiden kanssa.  Tottunut koiriin ja lapsiin.

Jos kiinnostuit, laita Aimolle viestiä! :)

Paikkakunta Imatra.

Ilmoittaja: Anni

Etsitään chinchillaa

leolle ystävä!

Hei! Olemme etsimässä kaveria ensi kesänä 20 vuotta täyttävälle edelleen hyvin aktiiviselle ja leikkisälle uros-chinchillalle, Leolle, koska hän on jäämässä nyt ensimmäistä kertaa elämässään yksin.  Leo on kastroitu, ja väriltään black velvet.

Perheeseemme on kuulunut alunperin 4 chinchillaa: vanhemmat ja kaksi poikasta, joista molemmat uroksia. Nämä neljä elivät koko elämänsä yhdessä perheenä. Perheen emo kuoli kuusi vuotta sitten (ikä 15,5 vuotta) ja toinen poikasista kolme vuotta sitten (ikä 17 vuotta). Isä-chinchilla on nyt 22-vuotias. Hänellä on juuri todettu hammasongelma, jota ei enää voi hoitaa. Pelottaa tuon yksin jäävän puolesta, miten hän tulee tämän yksin jäämisen kestämään, koska hän on aina ollut todella sosiaalinen ja leikkisä. Erityispiirre perheessämme on ollut se, että chinchillat ovat eläneet koko elämänsä vapaana, joko siten, että niillä on ollut oma huone, tai siten, että osa asuntoa on muutettu chinchilla-turvalliseksi (ei sähköjohtoja jne.). Häkki on toiminut heillä lähinnä turvapaikkana, ja sellaisena omana reviirinä, jossa ovat saaneet olla omassa rauhassaan. Tuleva Leon kaveri pääsisi siis elämään myös hyvin tilavasti. Meillä ei ole myöskään ollut koskaan mitään ongelmia tai haavereita tässä järjestelyssä.

Ilmoittaja: Anni L.

Ernestille kaveri

Etsitään max 5 kk ikäistä poikaa Ernestin kaveriksi. Meillä on tarjota huolehtiva koti ja 3-kerroksinen häkki. Ernestin kaveri jouduttiin lopettamaan kastrointikomplikaation vuoksi. Ernesti on ystävällinen ja käsikesy. Chinchilloilla on oma huone ja saavat juoksennella joka päivä vapaana. Meillä on myös marsuja. Ruokimme ohjeiden mukaan ja kylpymahdollisuus on joka päivä.

Ilmoittaja: Marika Launonen