virtuaalinäyttely

Yhdistys järjestää 1-2 kertaa vuodessa leikkimielisen virtuaalinäyttelyn, johon ovat kaikki tervetulleita!

Näyttely on täysin maksuton, ja se käydään virtuaalisesti. Arvostelu tapahtuu kuvien ja omistajan luonnekuvauksen perusteella.

Pääsiäisen virtuaalinäyttely 2020 ( Mennyt)

Tällä hetkellä kun kokoontuminen on kielletty eikä siten näyttelyjä voida pitää, järjestää SCY pääsiäisviikolla kaikille avoimen virtuaalinäyttelyn! Arvostelu tapahtuu aivan kuten näyttelyssäkin, mutta vain mahdollisimman laadukkaiden ja edustavien kuvien perusteella. Kuvia täytyy olla vähintään kolme ja saa olla enintään viisi hyvässä valaistuksessa (mielellään luonnonvalossa) eri suunnista otettuna. Oz näyttää kuvissa mallia miten poseerataan. Kuvat on luonnollisesti otettava ilman filttereitä, salamaa tai muita pääsiäismetkuja. Kuvat lähetetään sähköpostilla jpg –muodossa eikä niitä saa postata julkisesti mihinkään ennen kuin tulokset on julkistettu. Palkintoina ruusukkeet.

Ilmoittautuminen: osallistuminen tapahtuu sähköpostitse osoitteeseen chinchillayhdistys@gmail.com aikavälillä 6.-13.4.2020. Arvostelut ja tulokset julkaistaan yhdistyksen facebook-sivulla ja –ryhmässä 17.4.2020 mennessä. Chinchilla voi osallistua sekä PET-luokkaan että viralliseen luokkaan. Yhdeltä omistajalta hyväksytään virtuaalinäyttelyyn maksimissaan 3 chinchillaa yhteensä. Ilmoittautuminen on maksuton. Tuomarina virtuaalinäyttelyssä toimivat virallisessa luokassa Janette Jaatinen ja PET-luokassa Ella Lonka.

Ilmoittautuessa chinchillasta kerrotaan seuraavat tiedot:

• luokka/luokat, joihin chinchilla osallistuu
  • virallinen nimi
  • sukupuoli
  • syntymäpäivä
  • väri ja kantajuudet
  • kasvattaja
  • omistaja (+ osoite ja sposti)

PET-luokassa lisäksi:

• kuvaus (max. 50 sanaa), miksi kyseinen chinchilla on ihana lemmikki

Valokuvat on toimitettava ----

LUOKKAJAOT

Virallinen luokka:

• Baby-luokka (4–6kk), kaikki turkki- ja värimutaatiot kilpailevat keskenään, samoin urokset ja naaraat
  • Junior-luokka (6–11kk), kaikki turkki- ja värimutaatiot kilpailevat keskenään, samoin urokset ja naaraat
  • Senior-luokka (11kk–7v), chinchillat jaetaan väriluokittain ja sukupuolittain
  • Veteran luokka (yli 7v), kaikki turkki- ja värimutaatiot kilpailevat keskenään, samoin urokset ja naaraat

Väriluokat virallisessa luokassa:

• Standard
  • Black velvet
  • Beige & beige mutaatiot (sis. velvetit, ei ebonyt)
  • Violet (sis. ebonyt ja velvetit)
  • Sapphire (sis. ebonyt ja velvetit)
  • Blue Diamond & BD mutaatiot (ebonyt & velvet + Triple Diamond)
  • REW = punasilmäiset valkoiset (sis ebonyt ja velvetit)
  • BEW = mustasilmäiset valkoiset (sis ebonyt ja velvetit)
  • Black ebonyt (sis. kaikki tummuusasteet + velvetit)
  • Brown ebonyt (sis. kaikki tummuusasteet + velvetit)
  • Black Pearl
  • Brown Pearl
  • Muut mutaatiot (sis. kaikki mutaatiot, joille ei ole vielä omaa väriluokkaa, kuten Blue Slate ja Charcoall

Turkkimutaatiot virallisessa luokassa:

• Royal Persian Angora (kaikki eri värimutaatiot)

PET-luokka eli lemmikkiluokka, jossa kaikki ilmoitetut eläimet arvioidaan samassa luokassa. PET-luokkaan osallistuvan chinchillan on oltava täyttänyt 4 kk.

mikä on virtuaalinäyttely?

Kyseessä on leikkimielinen näyttely, jossa chinchillat arvostellaan lähestulkoon samoin perustein kuin virallisessa ja PET-luokassa chinchillanäyttelyssä, mutta arvostelu tapahtuu kuvan perusteella. PET-luokassa omistaja voi kuvata maksimissaan 50 sanalla, miksi juuri hänen chinchillansa on ihana lemmikki. Tuomari valitsee kuvien ja kuvauksen perusteella virtuaalinäyttelyn parhaat chinchillat. Virallisessa luokassa arvostelu tapahtuu pelkästään kuvien (3-5 kpl) ja chinchillan mukana ilmoitettavien tietojen (ikä, sukupuoli, väri jne.) perusteella. Näyttely on ilmainen ja osallistua voivat kaikki yli 4 kk ikäiset chinchillat. PET-luokassa eläimen ei tarvitse olla rekisteröity toisin kuin virallisessa luokassa. Tuomari arvioi valokuvista mahdollisimman hyvin chinchillan tasoa verrattuna laji- ja värimääritelmään ja PET-luokassa omistajan kuvausta eläimestä verrattuna ihanteellisen lemmikin määritelmään.

Jokainen osallistuja saa lemmikistään arvostelun, joka julkaistaan netissä. Parhaimman arvion saaneet chinchillat saavat palkinnoksi ruusukkeet.
SÄÄNNÖT
1. Chinchilla/chinchillat ilmoitetaan näyttelyyn lähettämällä siitä/niistä mahdollisimman laadukas ja edustava kuva .jpg –muodossa yhdistyksen sähköpostiin chinchillayhdistys@gmail.com.
Ilmoittautumisen mukaan tulee liittää seuraavat tiedot: eläimen nimi, sukupuoli, syntymäpäivä, väri ja kantajuudet, kasvattaja sekä omistajan nimi, osoite ja sähköpostiosoite.
Kuvan lähettäjällä on oltava julkaisuoikeus valokuvaan (kuvaa ei saa ottaa ilman lupaa toisen kotisivuilta tms.).
Yhdeltä omistajalta hyväksytään virtuaalinäyttelyyn maksimissaan 5 chinchillaa yhteensä. Osallistuminen on ilmaista.
2. Virtuaalinäyttelyssä on kaksi luokkaa (virallinen luokka ja PET-luokka), joissa kaikki chinchillat kilpailevat toisiaan vastaan (luokan sisällä). Näyttelyn alaikäraja on 4 kk. Yläikärajaa ei ole.
3. Kuvaan liittyvät määräykset: kuvassa pitää näkyä chinchilla kokonaan. Kuvia voi olla myös useampi eri suunnista.
Mikäli mahdollista, ota kuvat valkoista tai vaaleaa taustaa vasten ja hyvässä, mahdollisimman luonnollisessa valaistuksessa.
4. Virtuaalinäyttelyssä tuomari valitsee parhaan lemmikin ilmoittautumisen mukana lähetettyjen kuvien ja PET-luokassa myös sanallisen kuvauksen (maksimissaan 50 sanaa) perusteella.

LUOKAT

• Virallinen luokka